” KEM REMAJA MUSLIM 2013 “.. KINI KEMBALI..!! KINI LEBIH MENARIK..!! JADILAH PENDAFTAR TERAWAL..!!

Banner KRM 2013-01

Assalamualaikum Adik-adik yang dikasihi.. detik yang ditunggu-tunggu kini menjelang lagi..!

Kenapa kali ini lebih menarik ye adik-adik..??

Yaaa..!! kali ini lebih menarik kerana kita dapat bersama tokoh-tokoh yang hebat untuk bersama adik-adik di Kem Remaja Muslim 2013 kali ini.. kali ini KRIM negeri Sembilan akan membawakan adik-adik tokoh-tokoh hebat seperti Abang Poji seorang Jurutera berbakat ,  kita juga ada Dr Irfan seorang doktor yang Hafiz Al-Quran , selain itu kita juga ada Abang Piji seorang usahawan muda yang berjaya, dan tidak ketinggalan juga tokoh yang dijemput khas.. Imam muda Fattah… mari kita sama-sama berkongsi pengalaman , kesungguhan , dan juga tips dalam mencapai kejayaan seperti tokoh-tokoh ini..

kini juga lebih menarik, kerana KRIM negeri sembilan akan menyediakan pelbagai aktiviti untuk adik-adik.. antaranya ialah ” Dibawah langitMu , Bernafas Dalam Lumpur , Si Baju Hitam , Berakit di Berhulu , Ketika Cinta Bertasbih” dan bermacam-macam lagi..!!! Menarikkan adik-adik..?? Jom mendaftar.!!

Kenapa perlu jadi pendaftar yang terawal..??

Ini kerana jika adik-adik menjadi 100 orang pendaftar terawal adik-adik akan mendapat diskaun sebanyak RM20 .. jangan ketinggalan adik-adik..!! jadilah pendaftar terawal… Jumpa disana..!!

ROAD TO RAMADHAN

Dalam perhitungan hari.. Syaban makin meningalkan kita, kehangatan ramadhan pula kian kita umat islam rasakan , seperti menunggu kekasih dalam keghairahan yang sudah lama kita tunggukan dan rindukan , dimana dalam ramadhan juga pintu-pintu syurga dibuka seluasnya untuk hamba yang betul-betul menghayati ramadhan :-

Dari Abu Hurairah r.a. , Rasulullah s.a.w. bersabda : “Apabila tibanya bulan ramadhan maka dibukakan pintu-pintu syurga dan ditutup pintu-pintu neraka serta dibelenggu para syaitan”  –  (Hadith sahih Riwayat Bukhari .)

tidak jauh sedikitpun limpahan rahmat dari ALLAH swt kepada kita , dimana ramadhan ALLAH swt membuka seluas-luasnya pintu keampuanan, pintu rahmat dan pintu kejayaan:-

Dari Abu Hurairah r.a., dari Nabi Muhammad s.a.w. sabda nya : “Sesiapa yang mengerjakan puasa bulan Ramadhan dengan keadaan beriman dan mengharapkan rahmat Allah Taala, nescaya di ampunkan bagi nya dosa-dosa yang telah lalu.”-(Hadith sahih-Riwayat Bukhari dan Muslim).

Itu janji ALLAH, tapi bagaimana pula dengan kita? Bagaimanakah dan dimanakah kita salurkan tenaga dan harta kita pada ramadhan kita sebelum ini dan ramadhan-ramadhan kita yang lalu? Adakah kita tidak mengambil kesempatan membuat kebaikan dan amal jariah dalam kelansungan Ramadhan.? Adakah kita salah membuat persiapan ramadhan atau kita tidak pernah fikirkan lansung tentang persiapan ramadhan? Apakah persiapan ramadhan itu tidak penting? Ya, tidak penting bagi manusia yang merasakan Ramadhan itu sebagai bulan-bulan yang biasa. Itulah persoalan-persoalan yang patut kita tanyakan pada diri kita sebagai seorang Muslim. kita sering melalaikan dan musnahkan ramadhan kita yang lalu dengan perkara-perkara yang lagho serta mungkar yang sepatutnya diisi dengan perkara-perkara kebaikan. Ayuh.!apa tunggu lagi, disini kami mengajak para remaja diluarsana bersama membuat persiapan ramadhan dan  raikan ramadhan kita dengan sebaik-sebaiknya mengikut landasan yang betul, perlukan tips? perlukan cara merasai nikmat ramadhan yang akan datang? kongsikan ilmu bersama kami. 

Bulan ramadhan bulan mulia,

Bulan membentuk jatidiri perkasa,

Berkongsi Ilmu amalan Mulia,

Buat pedoman kita semua,

 

Temui kami di ROAD TO RAMADHAN yang akan berlansung di SMK DATO KLANA PUTRA, LENGGENG pada tarikh 6 julai 2013. 

Imej

Untukmu GAZA

Apakah antara agenda yang perlu ada pada diri seseorang remaja muslim? Pastinya salah satu daripada agenda tersebut adalah cakna isu palestin dan merancang sesuatu untuk menyumbang kepada pembebasan bumi palestin.. Insya Allah Kem Remaja Muslim 2012 akan menyemarakkan agenda penting tersebut.. Jumpa di sana!

Teruskan sama2 hebah2kan..
DAFTAR AWAL YE, TEMPAT TERHAD..

KEM REMAJA MUSLIM 2012 KEMBALI :: Jadilah Antara Yang Terawal Mendaftar!!

 

Selamat Maju Jaya Buat Calon-Calon PMR 2012 :: Tips Pecutan Akhir

Salam Perjuangan Buat Adik2 Calon PMR yang akan bermula minggu hadapan..
Bagi yang sudah bersedia, BAGUS!! Tapi jangan over confident plak.. Teruskan bersedia..
Bagi yang agak2 ragu, risau, rasa belum bersedia.. Jangan cepat putus asa, masa…

masih ada untuk melakukan sesuatu.. Bangun dan Bangkitlah..To All, Try your best, Be the best, and Pray.. Allah will do the rest..

GOOD LUCK.. Bittaufiq WanNajah..

Saksikan Tips Pecutan Akhir Sdr Badrul Sani ini, Mudah2an boleh jadi pedoman di saat-saat akhir..

 

Jom Semarakkan Amal bersama Kem Ramadhan B.A.D.A.R 2012

TERKINI!! Jom semarakkan 10 akhir Ramadhan kita bersama-sama dalam Program KEM RAMADHAN B.A.D.A.R. (Bangkitkan Amal Di Akhir Ramadhan) 2012. Remaja dan Remaji dijemput daftar segera di talian 019-6230101 atau 019-2445736.

Jom Poei Seminar Pecutan Akhir SPM-PMR 2012 – Santai & Sempoi Bersama Abg Badr

Salam Ukhuwwah..

Haa!! SPM dan PMR dah tak lama laei..
Remaja Remaji dah sedio ko bolum??
Kalau bolum, konola copek-copek buat persiapan..
 
Haa!! Ni KRIM ado buek program khusus untuk adik2 Remaja Remaji
Untuk yang nak pekso PMR dan SPM..
Untuk yang tak pekso PMR dan SPM tahun ni pun boleh jugak..
Pendek kato, semua pun boleh join.. Tingkatan 1 sampai 5..
 
Program apa ekk??
Haa ni lah programnyee…
 
Jom la daftar segera.. Ajak kawan-kawan, sedara mara, suku sakat dan kenalan-kenalan anda sekali..
Tempat tak banyak.. 200 tempat jee..
Insya Allah gerenti best, santai, sempoi dan bermanfaat untuk remaja remaji semuo..
 
Jumpo kek sanun yoo.. Daftar la copek-copek..
 
untuk e-flyers sila download di sini